Rapport fra Ørreddage i Limfjorden 2014

Så er hjemvendt fra et fedt event lavet af Morsø Lystfiskerforening med flere oplevelser og en præmie rigere.

Konkurrencen strak sig over weekenden 27-09-14 – 28-09-14.

Vi startede ud lørdag morgen kl 06.00 med kaffe og morgenmad og drog så ud i jagt efter store havørreder. Vi var 4 fiskere der deltog sammen og skulle følges ad hele weekenden.

Fiskeriet var ret besværligt lørdag, da der var en meget kraftig vind. Vi fandt dog nogle gode pladser, hvor vi både kunne fiske flue, bombarda og med woblere.

Peter havde efter kort tid på første plads en mindre ørred, der hurtigt blev genudsat. Så var vi i gang med fiskeriet. Der skete dog ikke meget mere på pladsen og vi så ikke yderligere fisk.

Vi kørte videre til en anden plads, hvor vi skulle gå et godt stykke. Vi var ved godt mod og fiskede hele vejen ud til vores endedestination. Der blev prøvet mange forskellige agn og fiskemetoder, dog uden held. Naturen ved Limfjorden er til gengæld rigtig flot og det er en glæde at gå rundt ved fjorden.

Vi sluttede dagen med noget godt mad, øl og planlægning af søndagens fiskeri. Der blev kigget vand, vind og pladser.

Søndagen starter ud på samme måde, som lørdagen med kaffe og morgenmad.

Vi finder en ny plads at starte fiskeriet på. Vi starter forskellige steder ved pladser, så vi kan nå at få dækket en masse vand og forhåbentligt finde det blanke sølv.

Vi får fat i nogle mindre fisk på pladsen til at starte med og der bliver skiftet taktik for at finde det helt store sølvtøj frem.

Heinrik skifter om til wobler fra fluestangen og det giver hurtigt pote. Den hvide /pink wobler bliver først nappet lidt til og derefter bliver taget ekstremt hårdt. Fisken fighter utroligt godt og er virkeligt sur over bedraget. Fisken bliver kanet ind på land og der kommer den flotte ørred rigtigt til syne. Det er ikke verdens tykkeste fisk, men super flot.

Den bliver målt til 53cm og vejet til lige i underkanten af 1.5 kilo. Vi får taget nogle billeder med fisken og så var første fisk sikret til indvejningen.

20140928_095838

Vi fisker videre på pladsen, men finder kun mindre fisk.

Efter flere timers fiskeri kører vi til indvejningen og ser at der er flere pæne fisk vejet ind til konkurrencen.

Vi får os en øl og får snakket om fiskeriet de sidste par dage.

Største fisk er 58 cm og lige knap 2 kg. Den heldige fanger kunne indkassere sig et Shimano Stella hjul.

Da alle fisk er indvejet kan Heinrik konstatere at fisken indkasserer en 7. plads i konkurrencen og et gavekort på 1000 kr.

Dagen bliver afsluttet med billeder af fangerne af de 10 største fisk sammen med præmier og fisk.